Marketing Automation Specialist

1 dag kvar

Rekryterare
Atea
Plats
Stockholm
Annonserat
den 1 november 2021
Stängs
den 30 november 2021
Ref:
148314
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid
Just nu lever vi i en enormt spännande tid.En tid då it och digitalisering förändrar alla branscher och verksamheter i grunden. Digitaliseringsresan är avgörande för att göra svenska verksamheter konkurrenskraftiga, rädda jobben i Sverige och kunna möta medborgarnas efterfrågan inom offentlig sektor. På Atea är vi stolta över att vara med och bidra med lösningar och kompetens tillsammans med våra kunder och partners. Läs mer om oss här: https://www.atea.se/om-atea/

Din roll i laget

Ateas marknadsavdelning består av 19 personer fördelade på tre team och fyra specialistområden. Dessa jobbar tillsammans mot en gemensam vision: Att ha branschens bästa mötesplatser, fysiska och digitala, med kunskapsledande och inspirerande innehåll för sociala, ekonomiska och miljömässiga vinster - med kunden i centrum. Avdelningen jobbar gränsöverskridande i agila team och samarbetade under pandemin i olika konstellationer med fokus på att stötta kunder, medarbetare, affärserbjudandet och samhället i stort. Under perioden 2020 till 2021 fokuserade marknadsavdelningen på att visa framfart i bolaget, vägleda och hylla kundernas mod och inspirera medarbetarna till att känna medvind och möjligheter i en utmanande situation. Nu när vi kommer tillbaka till det nya normala så är det viktigt att möta våra kunder med kunskapsledande och vägledande content. För detta ändamål har vi investerat i en plattform för datadriven marknadsföring & kommunikation. Nu behöver vi anställa en Marketing Automation Specialist. Vill du vara med?

Vi söker

Vi söker dig som vill arbeta med attdesigna och utveckla kundresor och kampanjaktiviteter (i MS Dynamics Marketing). Tillsammans med interna affärsområden och affärsenheter skapar du kampanjer, kundaktiviteter och förbättringsförslag för den digitala kundupplevelsen. Här ingår att kontinuerligt effektivisera och optimera kundresor, målgruppsurval, design och tracking och att löpande assistera i analys av utfall från kampanjer och aktiviteter samt ansvara för att kvalitetssäkra mot GDPR. Du ska också utveckla organisationens förmåga att dra nytta av de möjligheter som marketing automation verktyg möjliggör och vara bollplank för de som behöver stöd. Tjänsten handlar alltså om att i hög grad arbeta i plattformen, bistå vid genomförandet av kampanjer och mötesplatser samt söka utveckling. Det är en kombination av tech, utveckling och analys för att alltid söka nya vägar framåt.

Meriterande för att lyckas i rollen
  • Erfarenhet av en liknande roll är meriterande
  • Stort tekniskt intresse
  • Stor affärsförståelse och motivation till att driva försäljning och lönsamhet
  • Behärska svenska och engelska
  • Relevant eftergymnasial utbildning
  • Kunskap i SQL, html eller annat programmeringsspråk är meriterande
  • Erfarenhet från olika verktyg som Google Analytics, Microsoft Power Bi


Vill du bli en del av Ateas landslag?

Välkommen med din ansökan! Har du frågor om tjänstens innehåll eller hur det är att arbeta på Atea är du välkommen att kontakta Torbjörn Jonsson, Marknadschef via torbjorn.jonsson@atea.se. Som ett komplement till ditt CV ser vi gärna att du lägger några minuter på två kompetensbaserade frågor när du söker tjänsten. Personligt brev behöver du inte bifoga, det gör du som du vill.Vi hanterar ansökningar löpande och tjänstenkan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Den här rekryteringsprocessen hanteras av oss påAtea och vi undanber oss därför alla samtal och eventuella förslag från rekryterings- och bemanningsföretag. Som en del i Ateas rekryteringsprocess ingår bakgrundskontroll av slutkandidat. Atea vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Varmt välkommen med din ansökan!

Liknande jobb

Liknande jobb