Experis söker supporttekniker till uppdrag i Stockholm!

Plats
Stockholm
Annonserat
den 19 november 2021
Stängs
den 27 december 2021
Ref:
3f59112e-8e03-41cc-b38c-466096744011
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid


Vi på Experis söker just nu dig som vill jobba som supporttekniker hos en av våra kunder i Stockholm. Förutom det faktum att du får jobba för en spännande aktör inom fastighets- och byggbranschen är det bästa med det här jobbet att det är en bred roll med varierande arbetsuppgifter. Låter det spännande? Varmt välkommen med din ansökan!

Ort: Stockholm
Start: Omgående
Omfattning: 100 %

Arbetsbeskrivning

Den här tjänsten innebär att du kommer att tillbringa dina arbetsdagar ute hos vår kund. Du ingår i ett team av tekniker som tillsammans arbetar med teknisk service och problemlösning mot interna användare samt hanterar IT-relaterade problem som kan uppstå hos användare. Dina arbetsuppgifter kommer att innebära support både i första och andra linjen.

Du kommer bland annat att arbeta med:
  • Manuell registrering av ärenden som inkommer via telefon eller genom besök, registrering och kategorisering och prioritering av ärenden.
  • Telefonsupport för att avhjälpa incidenter för användare och genom fjärrstyrning av klienter hitta den bästa lösningen
  • Handläggning av ärenden som inkommer via mail, telefon eller genom besök
  • Dokumentering och felsökning av inkommande ärenden
  • Fördelar till andra linjen eller den avdelning som ska handlägga ärendet
  • Identifiera presumtiva kandidater till klassificeringsartiklar och/eller FAQer och lägga upp lägga upp dessa.
  • Identifiera återkommande problem och frågeställningar för att eskaleras till team leader för skapande av klassificeringsartiklar eller för eskalering för att hitta långsiktiga lösningar.
  • Hantera andra linjens support för besökare till IT-supporten och hantera beställningar som inkommer från självserviceportalen
  • Identifiering och uppdatering av rutiner för support och beställningsrutiner.


Din profil

Den här tjänsten passar dig som trivs bra roller som handlar om att arbeta med problemlösning och teknisk support. Du har en fallenhet för att prata med olika typer av människor och en genuin vilja att göra ett bra jobb. Du har en gedigen erfarenhet av att arbeta med teknisk support och kan vara självständig i ditt arbete. Du har tidigare erfarenhet av O365 och Active Directory.

För den här rollen behöver du vara flytande i både engelska och svenska, och kan du även prata finska är det ett stort plus.

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av:
  • Intune
  • Powershell
  • Telia Touchpoint
  • ITIL
  • Citrix


Att vara konsult hos Experis

Hos oss är du med och bidrar till att våra kunder lyckas, oavsett roll eller hur länge du varit hos oss. När du är ute på uppdrag har du en dedikerad konsultchef som alltid jobbar för att hjälpa dig utvecklas. Tillsammans tar vi fram en unik karriärplan för att du ska nå dina mål.

På Experis får du även fördelen av att ingå i vår globala koncern ManpowerGroup. Hela koncernen arbetar efter tydliga värderingar vilket innebär att vi tror på din förmåga samt ser kraften i kunskap och innovation. För 12e året i rad har vi vunnit utmärkelsen "World's most ethical company" vilket vi är mycket stolta över.

Det finns många anledningar att trivas på Experis och vi hoppas att du kommer att känna detsamma.

Ta nästa steg i din karriär med Experis Career Accelerator?

Ta reda på hur du kan höja din kompetens för att nå drömjobbet. När du ansöker till en tjänst hos Experis får du tillgång till vår Career Accelerator som erbjuder kostnadsfria digitala kurser baserat på din aktuella kompetens och framtida ambitioner. Testa din profil och se vad som krävs för att nå dina mål. Läs mer om Experis Career Accelerator .

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urval sker löpande så ansök redan idag! Vi tar inte emot ansökningar via mejl, men om du har frågor om våra uppdrag eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta researcher Philip Erlandsson på philip.erlandsson@se.experis.com

Liknande jobb

Liknande jobb