Kundansvarig säljare

Rekryterare
Atea
Plats
Skara
Annonserat
den 22 november 2021
Stängs
den 9 januari 2022
Ref:
148352
Kategori
Försäljning
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid
Brinner du för försäljning och att skapa kundnytta? Är du intresserad av it och digitalisering? Just nu söker vi på Atea i Skara dig som vill jobba som kundansvarig säljare med fokus på våra befintliga kunder inom både offentlig och privat sektor. Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget i informationsteknologi.

Din roll i laget

Du kommer att tillhöra den lokala säljgruppen i Skaraborg som består av fyra kundansvariga som tillsammans med alla våra kollegor arbetar för att skapa mervärde och kundnytta i våra kunders verksamheter med hjälp av it. Det finns även flera regionala och nationella säljare som du kommer att samarbeta med till vardags. Vi hjälper varandra att lyckas, vi säkerställer att vi har arbetsglädje och vi jobbar mot gemensamma mål. Du ansvarar för säljprocessen, dvs. att initiera kontakten och genom kontinuerliga kundbesök skapa nya kundrelationer och affärer samt utveckla dessa i enlighet med Ateas erbjudande.

I rollen som kundansvarig säljare kommer du att arbeta med försäljning av Ateas produkter och tjänster. En viktig del av rollen är att bygga goda relationer och skapa förtroende hos dina kunder och samarbetspartners. För att kunna erbjuda kunderna de bästa lösningarna för just deras verksamhet är det viktigt att förstå varje enskild verksamhet. Du kommer att kontinuerligt jobba med att utmana, utveckla och förädla kundens it-miljö för att skapa mervärde och kundnytta. Hos oss erbjuds du en utvecklande roll där varje dag erbjuder nya utmaningar att lösa tillsammans med dina kollegor och dina kunder.

Dina hvuudsakliga arbetsuppgifter

• Försäljning av Ateas produkter och tjänster inom Skaraborgs län mot den privata och offentliga sektorn
• Skapa goda relationer och förtroende med dina kunder
• Utveckla, utmana och förädla kunderna för att skapa mervärde och kundnytta

Vad söker vi hos dig

Dina personliga egenskaper är avgörande för att lyckas i rollen och trivas hos oss. Du ger ett förtroendeingivande intryck genom att ha goda kunskaper inom din profession och att du håller det du lovar. Att arbeta med kostnader, intäkter, vinst, marknad och avkastning känner du dig trygg med och du har en god förståelse för affärer. Du tar ansvar för dina uppgifter, strukturerar ditt arbete självständigt och driver vidare processer. Du sätter höga mål för dig själv och söker aktivt utmaningar samt utvecklingsmöjligheter.

För att lyckas i tjänsten behöver du:
• Några års erfarenhet från säljande roller inom B2B, är det inom it är det meriterande
• Vågar utmana dig själv och våra kunder med nya möjligheter som utmanar gamla sanningar
• Kunna driva och verka för nya digitaliseringsprojekt hos kund med fokus på effektmål och nytta
• God vana inom Office 365 med tillhörande applikationer
• Grundläggande kännedom om it
• Kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska och engelska
• B-körkort och tillgång till egen bil

Vårt erbjudande till dig

Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av informationsteknologi och tillhörande tjänster.

Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana oss själva och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål. Vi har ett stort fokus på ansvarstagande utveckling och är stolta över att kunna påverka branschen globalt att agera mer hållbart.

Kontakta oss

Välkommen med din ansökan! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Daniel Palmér, försäljningschef, via daniel.palmer@atea.se alternativt telefonnummer 0511-376521. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

På Atea har vi möjlighet till ett hybrid arbetssätt där vi sätter kunden i fokus och arbetar utifrån verksamhetens behov samt våra egna som medarbetare. Det innebär att vi tänker till när vi väljer var vi ska jobba för dagen och tror på att en kombination av arbete hos kund, på kontoret och på distans ökar hållbarheten, effektiviteten och arbetsglädjen.

Atea vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Som ett kvalitativt led i vårt sedvanliga rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll, detta för att öka kännedomen om våra framtida medarbetare.

Varmt välkommen med din ansökan!

Atea har samlat it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Vi finns över hela Sverige och har över 2500 kompetenta medarbetare inom alla områden. Specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur it kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med it, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass.