CGI

Applikationstekniker till Raindance

Rekryterare
CGI
Plats
Göteborg, Västra Götaland, Sweden
Annonserat
den 14 december 2021
Stängs
den 12 februari 2022
Ref:
J1221-1838
Kategori
Drift & System
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid
CGI utvecklar och levererar egna system, IP-lösningar, till fler än 500 kunder, både nationellt och internationellt. Vår målsättning är att dessa system ska vara ett enkla att jobba i, för att på så sätt spara tid och resurser för våra kunder. Tack vare vår starka position inom både offentlig och privat verksamhet bidrar vi till proaktiv verksamhetsutveckling, ökad effektivisering och produktivitet av välfärdssektorn inom IT, HR, ekonomi, välfärd/sjukvård, miljö och energisektorn.

En av våra IP-lösningar som vi är väldigt stolta över är Raindance - Ett komplett affärssystem inom ekonomi och inköp som använder sig av den senaste tekniken och som utvecklas här hos oss på CGI. Inom Raindance organisation är vi ca 125 anställda i Sverige och ca 200 anställda globalt. Genom våra AI-lösningar för tex mer automatiserade inköp höjer vi kvalitet och effektivitet i våra kunders inköpsprocesser och genom att styra inköp mot miljömärkta varor bidrar vi till mindre miljöpåverkan för våra kunder.

Vi söker Dig som är applikationstekniker och vill arbeta med vår tekniska drift och ge teknisk support till våra kunder kring systemet Raindance.

I rollen som Applikationstekniker jobbar du i gränslandet där tekniken möter applikationen och neråt i den tekniska miljön och du skapar förutsättningar för säker drift i kundsystem. Du föreslår proaktivt förbättringar, genomför förändringar och hanterar larm och incidenter. Vidare kommer du även få arbeta med våra interna utvecklings- och testsystem och stöttning av utvecklare, applikationssupport och konsulter i teknikfrågor. Du kommer även att hjälpa de kunder vi driftar med uppgradering av systemet.

Du kommer ingå i ett sammansvetsat team som hjälps åt för att hitta lösningar åt våra kunder. På Göteborgskontoret jobbar support och utveckling tätt ihop och har även nära samarbete med våra konsulter.

Jag som är ledare för denna grupp heter Liselotte Abrahamson. Jag har jobbat 14 år på CGI varav en lång tid i supporten för ekonomi och reskontra. Jag jobbar nära gruppen och tycker att den viktigaste uppgiften med mitt jobb är att lyfta mina medarbetare, se till att alla får möjlighet att utvecklas och trivas på jobbet. Kan vi i teamen dessutom skratta ihop jobbar vi ännu bättre.

Dina framtida arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta med avancerad 2nd line tekniksupport samt drift av våra kunder i affärssystemet Raindance. Du hanterar ärenden av komplex karaktär som slussas vidare till dig samt jobbar med uppgraderingar och inläsning av servicepacks. Du ingår i en arbetsgrupp om totalt cirka 25 supportmedarbetare uppdelade i fyra team; reskontra, e-handel, beslutsstöd och teknik. Det är en grupp med fokus på att ge god service och med stort intresse för att identifiera orsaken till och finna lösningen på pågående kundärenden. Som nyanställd får du en introduktion där du går bredvid en kollega som har samma roll som du.

På Raindance tillhör du en grupp med bra gemenskap och olika erfarenheter och kompetenser. Hos oss jobbar folk i hela yrkesverksamma åldersspannet och vi har en blandning av män och kvinnor. Vi har ett stort fokus på samarbete, inte bara inom teamet utan även mellan team, där vi alltid prioriterar att hjälpa varandra vid behov och ser till produktens bästa.

Kvalifikationer för att bli framgångsrik denna roll

För att lyckas i den här rollen behöver du vara flexibel, självgående och strukturerad och gilla att analysera problem och att hitta lösningar. Du delar med dig av dina kunskaper och dokumenterar lösningar, har hög serviceanda och drivs av att göra kunderna nöjda. Du trivs med att samarbeta med såväl kunder som interna kollegor och är duktig på att kommunicera.
Vi önskar att du har erfarenhet från/inom:

• SQL 2016 och senare (installation/drift)
• Windows Server OS 2012/2016/2019
• Linux, Docker och/eller Kubenetes
• God kunskap i nätverkskommunikation
• Remote verktyg

Och att du tilltalas av följande;
• Samarbete, Problemlösning & Kommunikation

Du talar och skriver flytande både svenska och engelska.

Detta är en heltidstänst med placering i Göteborg. För mer information, vänligen kontakta: Supportchef Liselotte Abrahamson, 031-762 72 64. Vi hanterar ansökningar löpande och tillsätter tjänsten så snart vi hittar rätt kandidat, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt.

CGI leder digitaliseringen av Sverige och är världsledande på att omvandla innovation, information och teknologi. Genom djup branschkunskap och en förståelse för kundens utmaningar, bidrar vi med insikter för att skapa hållbara resultat. Vi finns i 40 länder med 80 000 medarbetare. I Sverige finns våra 4000 anställda på 30 orter med huvudkontor i Stockholm. Läs mer om CGI på vår hemsida: www.cgi.se

Utveckla din karriär hos oss.

Det är en extraordinär tid i vår bransch. Den digitala transformationen accelererar och CGI är i centrum för förändringarna - som hjälp för våra kunders digitala resor och med spännande karriärmöjligheter för våra medarbetare.

På CGI når vi framgång genom våra medarbetares talang och engagemang. Som ett team delar vi de utmaningar och belöningar som kommer genom att vi skapar ett växande företag, vilket stärker vår ägarskapskultur. Alla våra medarbetare drar nytta av det värde vi gemensamt skapar.

Var med och bygg ett av världens största oberoende tjänsteföretag inom IT och affärsprocesser.

Liknande jobb

Liknande jobb