Polismyndigheten

Uppdragsledare till IT-avdelningen Stockholm, Ekonomiadministrativa system

Rekryterare
Polismyndigheten
Plats
Stockholms län
Annonserat
den 22 december 2021
Stängs
den 24 januari 2022
Ref:
C71741/2021
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid
Arbetsplatsbeskrivning

Polisens IT-avdelning har cirka 1000 anställda och ansvarar för alla system som används av myndighetens nästan 34 000 medarbetare. Våra system används i polisernas vardag dygnet runt, året om, från ett ingripande mitt i natten till att färdigställa en förundersökning inför en rättegång.

Sektionen Myndighetsgemensamma system har helhetsansvar för applikationsutveckling, förvaltning samt säkerställande av att gällande riktlinjer och föreskrifter avseende säkerhet följs. Utöver det har sektionen även 3:e linjens support för sina system. Gruppen Ekonomiadministrativa system ansvarar för utveckling och förvaltning av system relaterade till ekonomiområdet.

Gruppen ansvarar b.la. för:
  • Polisens affärssystem, UBW (f.d. Agresso)
  • Upphandlings och avtalsystemet
  • Polisens nationella kassatjänst
  • Fordonshanteringssystem
  • Hyresavtalssystem
  • Utrustningssystem


Arbetsbeskrivning

Som uppdragsledare i vår grupp kommer du ansvara för någon eller några av våra system. Du ansvarar för löpande utveckling, förvaltning och underhåll av systemen så att verksamhetens användare har den funktionalitet de behöver.

Du kommer ha det övergripande ansvaret för IT-systemens hela livscykel, samt ansvarar även för vidareutveckling med systemkrav samt dess operativa genomförande utifrån budget och tidsplan i enlighet med IT-avdelningens mål samt de regelverk som påverkar detta arbetsområde. Du kommer säkerställa att nödvändig dokumentation finns samt ansvarar för övergripande information, utbildning och stöd till verksamheten under arbetets gång.

I din roll arbetar du tätt med andra delar av organisationen men också med systemleverantörer och andra externa parter. Du kommer delta vid upphandlingar med kravspecifikationer, upphandlingsunderlag, arbeta med utvärdering, samt i skapandet av leverantörsavtal. Det kan även förekomma mer övergripande och strategiska arbetsuppgifter i denna roll.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har
  • Högskoleutbildning inom IT, ekonomi, eller annan utbildning/erfarenhet som Polismyndigheten bedömer som motsvarande/relevant
  • Flerårig erfarenhet av arbete som uppdragsledare/projektledare
  • Erfarenhet av att arbeta inom statlig myndighet eller annan motsvarande större organisation
  • Flerårig erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbete inom ekonomi i större myndighet eller motsvarande organisationer under de senaste 10 åren
  • Erfarenhet av att delta i digitalisering och automatisering av ekonomiprocesser
  • Erfarenhet av att arbetat med affärssystem
  • Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift

  • Det är meriterande om du har:
  • Arbetat med agila utvecklingsprocesser för tredje-partssystem
  • Erfarenhet av att arbeta med upphandlingar inom ramen för LoU
  • Erfarenhet av automatisering/RPA (Robotic Process Automation) eller något annat motsvarande område

Personliga egenskaper
Du har stort intresse för förvaltning och projektledning samt vill arbeta med att förbättra och utveckla verksamhetsprocesser. Som person är du nyfiken, uthållig samt drivs av att skapa bra lösningar för verksamheten men också skapa förvaltningsbara lösningar utifrån budget och mål. Du är prestigelös, flexibel med fokus på samarbete och kommunikation gentemot olika delar av organisationen samt är van att axla olika typer av ansvar självständigt och proaktivt.

Vi kommer lägga mycket stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering.

Kontaktpersoner

Eva Rebel Rekryterande chef 010 - 563 51 38 eva.rebel@polisen.se Katarina Ek HR-Konsult 0730675574 katarina.ek@polisen.se

Fackliga företrädare

Facklig information lämnas av: Saco-S: tf 114 14, Polisförbundet: Sofia Ask, tel. 010 563 87 10 ST: Johan Gertz, tel. 010 5677092 Seko Polisen: Karna Tillheden, tel. 010 561 66 27

Övrig information

Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Stockholm
Arbetstid: Förtroendearbetstid
Tillträde: Så snart som möjligt enligt överenskommelse
Anställning: Handläggare
Funktion: Uppdragsledare- IT

Gruppen har medarbetare i både Linköping och Stockholm så resor förekommer regelbundet. Beredskap kan förekomma vid helårsbokslut.

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 23 januari 2022.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg

Liknande jobb

Liknande jobb