Systemspecialist Identitet till Falu kommun

Rekryterare
Experis
Plats
Falun
Annonserat
den 29 december 2021
Stängs
den 17 februari 2022
Ref:
f47ca6bd-9ef7-484f-85be-f1b31b258626
Kategori
Drift & System
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid


Har du erfarenhet av identitetshantering? Är du självgående och trygg i dig själv? Då kan du vara den vi letar efter. Vi söker nu en systemspecialist till enheten för IT-infrastruktur!

I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar "Balans i livet". Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena - hur människor mår, blir bemötta och kan växa - eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.

Vi erbjuder ett dynamiskt och komplext arbete där du får arbeta tillsammans med ett engagerat gäng som har kul på jobbet. I dagsläget består enheten IT-infrastruktur av sjutton kompetenta medarbetare med mycket kunskap, ett stort tekniskt intresse och en vilja att leverera de bästa lösningarna. Hos oss kommer du att kunna ta ett stort eget ansvar - och få de befogenheter som krävs. Enheten IT-infrastruktur hör till IT-avdelningen, som i sin tur är en del av Sektor service inom Kommunstyrelseförvaltningen. Inom IT-avdelningen finns också enheten IT-support samt IT-förvaltning och utveckling.

IT-avdelningen har det kommunövergripande ansvaret gällande IT-frågor i syfte att hitta nya effektivare arbetssätt och smartare tjänster för kommunen och dess invånare. IT-avdelningen jobbar tillsammans med förvaltningarna i frågor som rör IT och digitalisering för att uppnå nyttan för invånarna. Hos oss finns stora möjligheter för dig att utvecklas och växa i din profession. Välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
Som systemspecialist inom identitetshantering innebär att du arbetar med våra plattformar Microsoft Identity Manager samt Nexus Smart ID Digital Access Component. I arbetsuppgifterna ingår även daglig drift som felsökning, vidareutveckling, implementation samt uppdateringar av processer och rutiner. Du bidrar tillsammans med övriga medlemmar inom enheten IT-infrastruktur kring arbetet att utveckla den infrastrukturella arkitekturen kring identitetshantering.

KVALIFIKATIONER
För rollen krävs:
- Eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdigt av arbetsgivaren
- Erfarenhet av IT-verksamhet i stora och/eller komplexa organisationer
- Förståelse för IT samt hur verksamhet och IT interagerar
- Kunskaper/erfarenheter av Microsoft Active Directory
- God förmåga att uttrycka dig i svenska och engelska, i tal och skrift

Personliga egenskaper
För att trivas i rollen som systemspecialist har du förmågan att analysera och förstå komplexa frågor och strukturer snabbt. Du trivs med ansvar, är kunnig inom ditt yrkesområde, vill utvecklas i din roll och strävar efter att hitta nya idéer och lösningar. Vidare är det viktigt att du har ett systematiskt arbetssätt där du planerar och prioriterar effektivt. Vi lägger stor vikt vid att du samarbetar effektivt och delar med dig av dina erfarenheter och din kunskap till kollegor och andra intressenter. Hos oss kommer du att kunna ta ett stort eget ansvar. Här finns mycket goda möjligheter att påverka och att utvecklas i din roll. Vi lägger särskilt vikt vid personlig lämplighet.

Meriterande kvalifikationer
Dokumenterad kunskap/erfarenhet kring:
- Identitetslösningar i stora Windowsmiljöer
- Identitetsutgivare i stora miljöer (IDP)
- Microsoft SQL Server
- Microsoft Identity Manager, MIM/FIM
- Powershell
- Tvåfaktorsautentisering, 2FA
- Single sign-on, SSO (SAML, OpenID Connect)
- Nexus Smart ID Digital Access Component (Hybrid Access Gateway)
- Offentlig sektor
- ITIL
- Agil utveckling
- B-körkort

ANSTÄLLNINGSVILLKOR
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde så snart som möjligt enligt överenskommelse. Arbetsprov kan komma att vara en del i rekryteringsprocessen. Kopior på betyg lämnas till Falu kommun i samband med intervju. Våra kunders säkerhet är viktig för oss. Det innebär att vi kommer efterfråga utdrag ur belastningsregistret för denna tjänst.

UPPLYSNINGAR
Rekryteringskonsult Mats Andersson, mats.andersson@jeffersonwells.se , 026-66 30 22
Rekryteringskonsult Helen Eklid, helen.eklid@jeffersonwells.se , 023-70 55 47

FACKLIGA FÖRETRÄDARE
Michael Lindkvist, Vision, 023 - 82477
Ulrika Bergman, SACO, 023 - 827 74

ÖVRIGT
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Skicka in din ansökan senast den 25 januari 2022.

Liknande jobb

Liknande jobb