KCS Coach

Plats
SOLNA
Annonserat
den 11 januari 2022
Stängs
den 21 februari 2022
Ref:
202200180
Kategori
Övriga jobb
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid
Till ett uppdrag hos vår kund i Solna söker vi nu en person som ska arbeta som KCS Coach och Servicedeskagent. Är du en kunnig IT-tekniker som är fokuserad och självgående med ett intresse för ledarskap? Då är det dig vi söker. Tjänsten är på heltid med start omgående.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att ha en delad roll där du dels sitter i en servicedesk och löser ärenden och dessutom är KCS Coach för en mindre grupp.

Exempel på arbetsuppgifter utöver att arbeta i servicedesken:

  • Ta fram statistik från ett ärendehanteringssystem
  • Ha uppföljningssamtal med agenter och berätta hur KCS går för varje agent
  • Coacha agenter
  • Sätta rutiner tillsammans med KCS-ansvarig
  • Godkänna och publicera artiklar


Din profil och kvalifikationer

Som person tycker du om att coacha och hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar i olika situationer samt har en hög servicenivå. Du kan enkelt kommunicera på ett öppet och tydligt sätt och arbetar självständigt samtidigt som du värderar samarbetet i ett lärande team. Du är driven och framåt samt tycker om att vara med och bidra till förbättringar av processer och rutiner.

Krav

  • KCS Fundamental inklusive certifieringen
  • KCS Practice (om man inte har tagit certifieringen så måste den tas inom 1 månad)
  • Erfarenhet av att arbeta i en servicedesk med applikationer som Active Directory, Microsoft Office 365 och Intune
  • Uttrycker dig mycket väl i svenska och engelska - i både tal och skrift


Meriterande
  • Ledarskapsutbildning som till exempel "Leda utan att vara chef"
  • Erfarenhet av ledarroll inom Servicedesk


Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vad vi erbjuder

Vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det - du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans.

Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.

Har du några frågor kring tjänsten?

Elise Haglund

Kontakta Elise Haglund på tfn: +46 733 57 17 93 eller elise.haglund@centric.eu .

Liknande jobb

Liknande jobb