Driven supporttekniker till uppdrag i centrala Stockholm!

Rekryterare
Experis
Plats
Stockholm
Annonserat
den 11 januari 2022
Stängs
den 17 februari 2022
Ref:
11b724ec-93c2-4691-b3b0-fd074d73c399
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid


Är du utbildad inom dataområdet och har arbetslivserfarenhet av IT-support? Vill du arbeta med att ge förstklassig service till vår kunds användare och hjälpa och vägleda dem för att underlätta deras vardag? På Experis söker vi nu First Line Supporttekniker för ett konsultuppdrag hos vår kund i centrala Stockholm. Läs mer om jobbet nedan och varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsbeskrivning

I den här rollen kommer du att arbeta med första linjens support till vår kunds funktion Servicecenter-IT. Du kommer i första hand att arbeta med användarsupport, felsökning, felavhjälpning och administration. Servicecenter-IT är kontaktytan mellan användarna och IT-avdelningen och är ansiktet utåt mot användarna.

Avdelningen har den viktiga funktionen att hjälpa och vägleda användarna och göra deras vardag så enkel och besvärsfri som möjligt. Detta är en väldigt uppskattad funktion som håller en hög servicenivå och lösningsgrad. Support ges via telefon, e-post, besök vid disk och genom intranätet där kommunikationen sker via ärendehanteringssystemet Marval. Supporten avser bland annat klientdatorer, mestadels bärbara men även stationära, skrivare, mobiltelefoner och surfplattor. Support av mötes- och konferensutrustning är också en viktig del av uppdraget. Vidare ges support på såväl inköpta som egenutvecklade program och applikationer.

Den vi söker

För att passa i den här rollen trivs du med att arbeta i team, har en hög servicekänsla och har god vana vid direktkontakt med användare. Du har IT-teknisk problemlösningsförmåga gällande mjukvara och hårdvara och har en förmåga att leverera inom givna ramar. Vidare är du metodisk och pedagogisk i ditt arbete och du tar dig an dina arbetsuppgifter med engagemang och professionalitet.

Vidare har du:
  • Högskoleutbildning inom dataområdet (exempelvis högskoleingenjör med datainriktning) eller annan likvärdig utbildning
  • Minst 3 års erfarenhet av liknande arbete
  • Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation och informationssäkerhet
  • Kunskaper om ärendehanteringssystem
  • God förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt på svenska

Du har minst 1 års arbetslivserfarenhet av:
  • support i Microsoft Windows operativsystem, minst version 10
  • support och användarstöd i Microsoft Office, minst version 2016
  • support och användarstöd av PC och tillhörande kringutrustning (docka, bildskärm tillexempel)

Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet av:
  • support och användarstöd för iPhone och iPad
  • att arbeta enligt ramverket ITIL
  • att arbeta med ärendehanteringssystemet Marval
  • support och användarstöd av anpassade eller egenutvecklade systemstöd i Microsoft Word kopplade till plattformen Microsoft Sharepoint
  • support och användarstöd i Skype för företag (Skype for business)
  • support och användarstöd i Sharepoint, minst version 2016
  • användarstöd och support inom it-tekniskt område vid besöksdisk


Att vara konsult hos Experis


Hos oss är du med och bidrar till att våra kunder lyckas, oavsett roll eller hur länge du varit hos oss. När du är ute på uppdrag har du en dedikerad konsultchef som alltid jobbar för att hjälpa dig utvecklas. Tillsammans tar vi fram en unik karriärplan för att du ska nå dina mål.

På Experis får du även fördelen av att ingå i vår globala koncern ManpowerGroup. Hela koncernen arbetar efter tydliga värderingar vilket innebär att vi tror på din förmåga samt ser kraften i kunskap och innovation. För 12e året i rad har vi vunnit utmärkelsen "World's most ethical company" vilket vi är mycket stolta över. Det finns många anledningar att trivas på Experis och vi hoppas att du kommer att känna detsamma.

Ansökan

Låter detta intressant? Vi går igenom ansökningarna i januari 2022, men vänta inte med att söka!

Liknande jobb

Liknande jobb